Annuleren of retourneren
Annuleren
Heb je je verzendbevestiging nog niet gekregen?
Dan kun je je online bestelling nog annuleren. Dit doe je door het onderstaande formulier in te vullen.
Retourneren
Heb je je vergist of ben je niet tevreden met je online aankoop?
Geeft niets, gelukkig heb je 14 dagen bedenktijd. En nadat je je product hebt aangemeld als retour, heb je nog 14 dagen om ‘m te verzenden.
Hoe werkt het retourneren?
1. Controleer je product
Als eerste: schakel altijd de Zoek mijn-functie uit. Apple-producten waarop de Zoek mijn-functie nog is ingeschakeld, mogen wij niet terugnemen.
Zorg er daarnaast voor dat het product, voor zover dat mogelijk is, ongebruikt is. Heb je je product beschadigd? Dan kun je ‘m helaas niet meer retourneren.
Doe het product daarna terug in de originele verpakking en pak deze goed in. Dan raakt-ie niet beschadigd tijdens het vervoer.
2. Meld je retourzending aan
Vul hiervoor het onderstaande formulier in.
Je kunt ook gebruik maken van het fysieke herroepingsformulier (pdf) of het Europese modelformulier (pdf). Print deze uit en voeg deze ingevuld toe aan je retourzending.
3. Verstuur je retour
Zet het adres op de doos en lever je retourzending in bij een vervoerder. Wij gebruiken bijvoorbeeld PostNL. Ons adres is:
Amac B.V.
t.a.v. Retour webshop
bestelnummer: XXXXXXXXX
Proostwetering 3
3543 AB Utrecht
Vul achter ‘bestelnummer’ het originele bestelnummer in. Dit nummer heeft meestal 9 cijfers. Je vindt ‘m op je factuur.
Vergeet niet om een track & trace-code te vragen, als je je retour aflevert bij de vervoerder. Zo kun je je retourzending volgen en zie je wanneer wij ‘m hebben ontvangen.
Als je zending voldoet aan de retourvoorwaarden, ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Hiervoor gebruiken we de betaalmethode die jij gebruikte bij aankoop.
Het hele proces van verwerking, controle en terugbetaling duurt maximaal 14 dagen. Duurt het langer? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
- Hoe kan ik een bestelling gedeeltelijk annuleren?
-
Wil je slechts een gedeelte van je bestelling annuleren? Neem dan contact met ons op.
- Bij ontvangst is er iets mis met mijn bestelling, wat moet ik doen?
-
Heb je een verkeerd product ontvangen? Of is-ie defect of beschadigd bij ontvangst? Dat is niet de bedoeling! Neem direct contact met ons op en wij gaan ermee aan de slag.
- Wanneer kan ik retourneren?
-
Heb je je vergist of ben je niet tevreden met je aankoop? Geeft niets, gelukkig heb je 14 dagen bedenktijd.
- Wanneer jouw bestelling in meerdere leveringen is bezorgd, gaan de 14 dagen in op de dag na de fysieke ontvangst van de laatste levering.
- Wanneer je een dienst hebt besteld, gaan de 14 dagen in op de dag na de aankoop.
Let wel op: het product moet, voor zover dat mogelijk is, ongebruikt zijn. Heb je je product beschadigd? Dan kun je ‘m helaas niet meer retourneren.
- Welke producten kan ik niet retourneren?
-
Wij nemen niet alle producten terug. Sommige producten zijn uitgesloten van retour:
- Macs die je zelf hebt samengesteld, deze worden speciaal voor jou gebouwd.
- Producten zoals AirPods en koptelefoons, waarvan de verzegeling is verbroken, in verband met hygiëne.
- Apparaten om audio- en video-opnames, mee te maken waarvan de verzegeling is verbroken, vanwege de privacywetgeving.
- Computerprogrammatuur (zoals software-producten), waarvan de verzegeling is verbroken.
- Producten die vergelijkbaar zijn met de bovenstaande producten.
Ook als de Zoek mijn-functie nog is ingeschakeld, kunnen we het product niet terugnemen.
- Hoe verstuur ik mijn retour?
-
Als eerste: schakel altijd de Zoek mijn-functie uit.
Doe het product daarna terug in de originele verpakking en pak deze goed in. Dan raakt-ie niet beschadigd tijdens het vervoer.
Zet het adres op de doos en lever je retourzending in bij een vervoerder. Wij gebruiken PostNL.
- Moet ik betalen voor het retourneren?
-
Wanneer je een bestelling op basis van de 14 dagen bedenktijd wilt retourneren, zijn de verzendkosten van de retourzending voor jouw eigen rekening.
Het retourneren via een Amac-winkel is altijd gratis.
Heb je een verkeerd of defect product ontvangen? Ook dan is retourneren gratis. Wij nemen de verzendkosten van de retourzending op ons.
- Naar welk adres stuur ik mijn retour?
-
Ons adres is:
A-Mac B.V.
t.a.v. Retour webshop
bestelnummer: XXXXXXXXX
Proostwetering 3
3543AB UtrechtVul achter ‘bestelnummer’ het originele bestelnummer in. Dit nummer heeft 9 of 10 cijfers. Je vindt ‘m op je factuur.
Vergeet niet om een track & trace-code te vragen, als je je retour aflevert bij de vervoerder. Zo kun je je retourzending volgen en zie je wanneer wij ‘m hebben ontvangen.
- Kan ik mijn product ook in een winkel retourneren?
-
Ja, meestal kun je het product ook retourneren bij een van onze Amac-winkels.
Er zijn wel uitzonderingen. Bestellingen die met Klarna of PayPal zijn betaald, kunnen niet in de winkel worden geretourneerd. Net als bestellingen die via bijvoorbeeld SURFspot of Slim.nl zijn geplaatst.
- Wat is de status van mijn retourzending?
-
Vraag altijd een track & trace-code aan als je je retourzending inlevert bij de vervoerder. Je kunt je zending dan volgen op hun website.
Als we je retourzending hebben ontvangen, gaan wij ermee aan de slag.
- Wanneer krijg ik het aankoopbedrag terug?
-
Als je zending aan de retourvoorwaarden voldoet, ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Het hele proces van verwerking, controle en terugbetaling duurt maximaal 14 dagen. Duurt het langer? Neem dan contact met ons op.
Voor het terugbetalen gebruiken we de betaalmethode die jij hebt gebruikt bij aankoop. In de meeste gevallen storten we het bedrag dus terug op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.