Terug naar overzicht

Herroepen & Retourneren

Herroepen webshop bestelling

Een product dat je in de Amac webshop hebt aangeschaft kun je, mits ongebruikt en in de originele verpakking, om de volgende redenen herroepen of retourneren:

(zie ook onze Algemene Voorwaarden)

14 dagen bedenktijd

Heb je je vergist of ben je niet geheel tevreden met je aankoop? Bij Amac kan je een bestelling uit de webshop, mits de producten ongebruikt zijn en in de originele verpakking, binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen herroepen. De volgende producten zijn hierop uitgezonderd:

  • Producten die voor verkoop ongeschikt zijn geworden of door de klant zijn gebruikt.
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur (zoals softwareproducten) en vergelijkbare producten waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Verbruiksartikelen zoals inktcartridges en toners waarvan de verpakking is geopend.
  • Producten die door persoonlijk gebruik onhygiënisch worden (zoals koptelefoons en dergelijke) en waarvan de verpakking is geopend.
  • Op maat samengestelde of gemaakte producten die qua specificaties in overeenstemming zijn gebracht met de wensen van de klant.

Indien je de bestelling op basis van deze 14 dagen bedenktijd wilt herroepen, zijn de kosten voor het retour sturen voor eigen rekening. Zodra wij het product in goede orde hebben ontvangen, zullen wij zo snel mogelijk - in ieder geval binnen 14 dagen - het aankoopbedrag terugstorten. Retourneren van een webshop bestelling via een Amac Store is ook mogelijk, in dat geval bespaar je je de kosten voor het retour zenden.

Verkeerd product ontvangen

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het voorkomen dat er per ongeluk een verkeerd product naar je is verstuurd. Vraag een retour aan en we zorgen dat het juiste product jouw kant op komt. De kosten voor het retour sturen van het verkeerd ontvangen product neemt Amac op zich.

Product defect bij ontvangst

Amac stelt haar assortiment met zorg samen en kiest alleen de kwalitatief beste merken en fabrikanten. Bij de fabricage van ieder product kan het echter voorkomen dat een klein percentage niet 100% goed functioneert en door de kwaliteitscontrole heen glipt. Mocht een product bij ontvangst defect zijn, dan kun je het product natuurlijk retour sturen of met het product langs een van onze Amac Stores gaan. Het defecte product dient compleet en in de originele verpakking retour gezonden of ingeleverd te worden. Na ontvangst zorgen wij dat je een nieuw product ontvangt of dat je het geld terug krijgt. Amac neemt de kosten op zich voor het retour sturen van een bij ontvangst reeds defect product.

Transportschade, pakket geweigerd

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het wel eens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je schade aan het pakket, neem het pakket dan niet aan en weiger het. Het pakket zal dan automatisch aan ons geretourneerd worden. Neem echter wel via het herroepingsformulier contact met ons op, zodat we een nieuwe zending voor je kunnen verzorgen.

Transportschade, pakket ontvangen

Hoewel wij elke bestelling uiterst zorgvuldig behandelen, kan het wel eens voorkomen dat er onderweg iets verkeerd gaat. Controleer het pakket bij aanname aan de deur altijd goed op schade. Constateer je slechts lichte schade aan het pakket en verwacht je dat de inhoud van het pakket ongeschonden is, dan kun je het aannemen. Bewaar dan echter altijd het verpakkingsmateriaal voor het geval dat de inhoud toch beschadigd blijkt te zijn. Het verpakkingsmateriaal is dan nodig voor onderzoek. Is de inhoud van het pakket toch beschadigd, bewaar dan het verpakkingsmateriaal en vraag een retour aan. In geval van transportschade neemt Amac de kosten voor het retour sturen op zich.

Herroepingsaanvraag webshop bestelling

Via de website

Om een herroepingsaanvraag via de website in te dienen kan je gebruik maken van het herroepingsformulier. Klik hier om een aanvraag in te dienen. Neem vervolgens contact op met Custromer Care. 

Inleveren in een Amac Store

Wanneer je de webshop bestelling wilt herroepen, kun je deze ook inleveren in één van de Amac Stores. Onze Apple Sales Professional zal je verzoek met je doornemen en zorgen voor een correcte afhandeling.

Een herroepingsaanvraag indienen via de winkel is in veel gevallen de snelste methode.

Herroepen aankoop gedaan in Amac Store

Producten die je in een Amac Store hebt aangeschaft* kun je binnen 14 dagen ruilen voor een ander product of een Amac Giftcard, mits voldaan is aan onderstaande voorwaarden:

  • Je hebt het originele aankoopbewijs van Amac bij je.
  • Het product is compleet (inclusief eventuele accessoires) en onbeschadigd in de originele en onbeschadigde verpakking verpakt.
  • Een eventuele verzegeling is niet verbroken.
  • Het product is ongebruikt.

Het retourneren van je aankoop kan in bovenstaande situatie in elke Amac Store. Indien niet aan bovenstaande voorwaarden kan worden voldaan, maar je wilt je aankoop toch graag retourneren, neem dan contact op met de winkel waar je de aankoop gedaan hebt, of met Amac Customer Care. Er zal dan gekeken worden naar de best passende oplossing.

*Hiermee worden niet de webshop afhaalorders bedoeld, die gelden als webshop bestelling.