Terug naar overzicht
Reparatie

Reparatie & Herstel

Bij Amac staat kwaliteit centraal. Niet alleen in de producten die we verkopen, ook op het gebied van service en technische ondersteuning. Wij voeren reparaties uit binnen en buiten standaard garantie, ongeacht plaats van aanschaf. Hierbij gebruiken wij officiële Apple-onderdelen en de beste, door Apple opgeleide, technici.

Door een korte reparatietijd en de mogelijkheid om bij elke Amac Store je producten in te leveren, krijg je van ons wat je mag verwachten. Bovendien houden wij je per e-mail op de hoogte van elke update. Het maken van een afspraak is niet nodig. Tijdens de openingstijden ben je altijd welkom in een van onze Amac Stores.

Authorized Service Provider

Amac is door Apple gecertificeerd als Authorised Service Provider. Dat betekent dat wij aan de hoogste eisen voldoen die Apple stelt aan de kwaliteit die we leveren op het gebeid van service en reparaties. We gebruiken altijd officiële Apple-onderdelen en onze technici worden door Apple opgeleid.

Authorized Service Provider

Op een aantal locaties hebben wij van Apple de status Premium Service Provider ontvangen. Deze certificering ontvangt een service-afdeling als de klantbeoordelingen gemiddeld genomen erg goed zijn (gemeten door enquêtes uitgevoerd door Apple) en het service-niveau van buitengewone kwaliteit is. Op dit moment zijn onze stores Amac Rotterdam Lijnbaan en Amac Den Bosch gecertificeerd als Premium Service Providers.

Directe service op iOS-devices

Bij de meeste Amac Stores zal jouw defecte Apple-product ingenomen worden en op onze centrale technische dienst verder onderzocht en waar nodig gerepareerd. Om de doorlooptijd van reparaties te verkorten, kunnen wij in een aantal stores jouw iPad, iPhone, Apple TV, iPod of Apple Watch en Apple-accessoires vaak direct diagnostiseren en op locatie repareren. Op dit moment kun je daarvoor terecht bij onze stores in Amersfoort, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven (Demer) en Rotterdam (Lijnbaan).

Wat doe je als er iets mis lijkt te zijn met je Apple product?

Zet je product aan en uit. Gaat je Mac niet uit, gebruik dan de aan/uitknop en houdt deze ingedrukt tot de Mac uitgaat. Wil je iPad, iPhone, iPod niet uitgaan? Houd dan de home en sleep button tegelijk ingedrukt, tot je apparaat herstart.

Op de support pagina's van Apple vind je veel mogelijke problemen en bijhorende mogelijke oplossingen. Onderaan deze pagina vind je de link naar deze support pagina’s.
Kom je er alsnog niet uit, dan is het verstandig AppleCare Support te bellen alvorens naar de winkel te komen. Een van de Apple medewerkers zal je dan uitgebreid te woord staan: 0800 - 02 01 581 (lokaal tarief).
Kom je er met AppleCare niet uit, dan vertellen zij je wat de mogelijkheden zijn. Doorgaans verwijzen ze je door naar een servicepunt in de buurt. Je bent altijd welkom bij een van de Amac Stores om je product in te komen leveren.

 

Wat zijn de reparatiemogelijkheden bij Amac?

1. Reparatie aan Apple producten binnen en buiten garantie, ongeacht de winkel van aanschaf, met uitzondering van sommige iPhones gekocht bij telecomleveranciers. AppleCare of een van onze medewerkers kan je voorzien van meer informatie omtrent mogelijkheden.

2. Reparatie aan alle producten die bij Amac zijn aangeschaft en door een fabricagefout defect zijn geraakt, binnen garantietermijn. Neem een bon/factuur (het garantiebewijs) mee bij bezoek aan de winkel. De kosten van het maken van een prijsopgave bij verzekeringsgevallen en schade/total-loss bedragen buiten de garantie €85,-.

Reparatie

 

Wat zijn de extra reparatiemogelijkheden bij Amac?

Express Service:

binnen enkele dagen de diagnose, transport van onderdelen, reparatie en transport naar en terug van de technische dienst. Informeer in de winkel naar de actuele verwachting van de reparatieduur en de kosten voor deze service.

Een Mac huren:

Een Mac huren: is je Mac onmisbaar? Dan kun je een Mac huren zolang de reparatie van je product duurt. Er zijn diverse soorten MacBooks en MacBook Pro's beschikbaar, informeer naar de actuele modellen en prijzen in de winkel.

 

Wat zijn de servicemogelijkheden bij Amac?

Plaatsen en/of vervangen van het geheugen (RAM) of harde schijf (harddisk) van vrijwel alle Mac. Installeren of herinstalleren van een besturingssysteem of software. Herstel van een iPhone, iPad of iPod.

Doorgaans worden vrijwel al deze servicemogelijkheden aangeboden vanuit de winkel zelf, waardoor de totale serviceduur op maximaal enkele werkdagen ligt. Informeer bij de winkel naar de mogelijkheden, duur en kosten van de service.

Garantie check

Je bespaart een hoop reparatiekosten wanneer je product binnen de garantietermijn defect gaat. Is je factuur onvindbaar, maar wil je weten of je product nog onder garantie valt, dan is er de online garantiecheck beschikbaar. Apple Garantie check.

Reparatie

Find my iPhone controle

Controleer voor je een iPhone of iPad inlevert voor reparatie eerst of ‘Activeringsslot’ is uitgeschakeld. Wanneer je dit niet doet, kunnen onze technici mogelijk geen service voor het apparaat leveren. Je kunt dat hier doen. Meer informatie over dit activeringsslot vind je hier.

Extra garantieprogramma

Het kan zijn dat je Apple product een probleem kent dat door een fabricagefout ontstaat en daardoor buiten de standaard garantie alsnog wordt gerepareerd. Hieronder vind je de link naar de Apple website met alle door Apple erkende problemen waarbij je in aanmerking kunt komen voor een kosteloze reparatie. Bekijk deze pagina goed en neem eventueel contact op met AppleCare omtrent de afhandeling van deze problemen.

Apple reparatieprogramma's.