Terug naar overzicht

Veelgestelde vragen

KlantenserviceKlantenservice
Hulp nodig? Bel 088 - 77 060 00 (lokaal tarief)
Mail AmacMail
Stel je vraag per mail

Kopen bij Amac

Betaalopties

Welke betaalmogelijkheden biedt Amac?

In de webshop betaal je met: iDEAL, PayPal, Mastercard, Visa of een online Amac Giftcard. In onze winkels kan je betalen met: de pin, contant, Mastercard, Visa, de Amac Giftcard of via Betaling in termijnen. 

Lees meer over de betaalmogelijkheden bij Amac.

Hoe werkt 'betalen in termijnen' precies?

Het kopen van je Mac of iPad op afbetaling regel je bij een Amac Store. De medewerkers kunnen je voorzien van meer informatie en de betaling in termijnen direct voor je aanvragen.

Lees meer over 'Betalen in termijnen' bij Amac.

Wat zijn de kosten voor 'betalen in termijnen'?

Dit is afhankelijk van het aan te schaffen product en het aantal termijnen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met één van de 22 Amac Stores. 

Lees meer over 'betalen in termijnen' bij Amac.

Bezorgen en afhalen

Wanneer wordt mijn (webshop) bestelling thuisbezorgd?

Besteld op dinsdag, woensdag of donderdag voor 17:00u? Volgende dag geleverd. Besteld op vrijdag voor 17:00u? Maandag geleverd. Besteld op vrijdag na 17:00u t/m maandag voor 17:00u? Dinsdag geleverd.

Indien je op een feestdag bestelt wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag verwerkt. Op feestdagen wordt er niet bezorgd, je bestelling wordt dan de eerstvolgende werkdag geleverd. 

Lees meer over thuisbezorging en afhalen bij Amac.

Wanneer kan ik mijn webshop bestelling afhalen in de winkel?

Je krijgt een mailbevestiging zodra de webshop bestelling compleet voor je klaar ligt. Bij voorradige producten zal dit doorgaans binnen enkele uren zijn, maar op drukke dagen kan dit soms iets langer duren.

Lees meer over thuisbezorging en afhalen bij Amac.

Zijn er verzendkosten bij thuisbezorging?

Nee. Bij Amac wordt elke online bestelling altijd gratis thuisbezorgd. Je bestelling ophalen in de winkel is ook zonder extra kosten.

Lees meer over thuisbezorging en afhalen bij Amac.

Waar is de voor mij dichtstbijzijnde Amac Store?

Amac heeft 23 winkels in Nederland. Zoek de dichtstbijzijnde Amac Store met onze Store locator.

Hoe wordt mijn bestelling thuisbezorgd indien ik niet aanwezig ben?

Amac bezorgt via UPS. Een pakket dat klein genoeg is wordt in een veilig afgesloten brievenbus achtergelaten. Indien dit niet mogelijk is, zal het pakket bij de buren worden aangeboden. Als het niet mogelijk is via de buren te leveren, zal het pakket bij een UPS afhaallocatie bezorgd worden of wordt er de volgende dag een tweede afleverpoging gedaan. 

Lees meer over thuisbezorging en afhalen bij Amac.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd als de bestelling bestaat uit artikelen met een verschillende levertijd?

Plaats je een bestelling voor artikelen met verschillende levertijden, dan streven we ernaar je bestelling in één keer te leveren. Afhankelijk van de levertijd van de niet voorradige artikelen kan er deellevering plaatsvinden om direct levering van de wel voorradige producten mogelijk te maken.

Lees meer over thuisbezorging en afhalen bij Amac.

Herroepen en retourneren

Wat zijn de voorwaarden voor het herroepen en/of retourneren van een webshop bestelling?

Een webshop bestelling kan je, mits de producten ongebruikt zijn en in de originele verpakking, binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen herroepen of annuleren. Verkeerd ontvangen producten en producten die bij ontvangst defect zijn of beschadigd, zijn ook te retourneren. 

Lees meer over herroepen en retourneren bij Amac.

Wat zijn de voorwaarden voor het herroepen en/of retourneren van een aankoop gedaan in een Amac Store?

Een product dat je in een Amac Store hebt aangeschaft kun je, mits het onbeschadigd is en in de originele en ongeopende verpakking, binnen 14 dagen ruilen voor een ander product of een Amac Giftcard.

Lees meer over herroepen en retourneren bij Amac.

Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van een webshop bestelling?

Indien je de bestelling op basis van de 14 dagen bedenktijd wilt retourneren, zijn de kosten voor het retour sturen voor eigen rekening. Indien er sprake is van een verkeerde levering of een beschadigd pakket, neemt Amac deze kosten op zich. Als wij het product in goede orde hebben ontvangen, zullen wij zo snel mogelijk het aankoopbedrag terugstorten.

Lees meer over herroepen en retourneren bij Amac.

Kan ik een webshop bestelling ook retourneren via een Amac Store?

Een product dat je in de Amac webshop hebt aangeschaft kun je, mits ongebruikt en in de originele verpakking, binnen 14 dagen retourneren in één van de 22 Amac Stores.

Lees meer over herroepen en retourneren bij Amac.

Kan ik mijn (webshop) bestelling ook achteraf aanpassen?

Dit is in veel gevallen geen probleem. Neem voor de mogelijkheden contact op met Amac Customer Care via 088 - 77 060 00.

Lees meer over herroepen en retourneren bij Amac.

Webshop vragen

Hoe werkt een kortingscode of Amac Giftcard in de webshop?

Onderaan in het winkelmandje heb je de opties ‘Kortingscode invoeren’ of ‘Giftcard inwisselen’. De Amac GiftCard uit de winkels zijn online niet in te wisselen. 

Lees meer over de Amac Giftcard.

Is het door mij gewenste product op voorraad in één van de 22 Amac Stores?

Op de productpagina kun je overzichtelijk zien in welke winkels het door jou gewenste artikel voorradig is. Klik hiervoor op de knop "Afhalen in winkel" of scroll naar beneden op de productpagina totdat je bij de kaart bent.

Lees meer over afhalen bij Amac, of neem direct contact op met één van de 22 Amac Stores.

Kan ik zonder account een bestelling plaatsen in de webshop?

Ja, dat is mogelijk. We vragen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor het goed kunnen verwerken van je bestelling. Wel biedt het aanmaken van een account diverse voordelen, zoals het volgen van de status van je bestelling, maar ook sneller en makkelijk bestellen in de toekomst.

Maak een nieuw account aan bij Amac, of login met met je bestaande account.

Waar vind ik de specificaties en/of meegeleverde accessoires van het product?

Deze vind je onderaan de productpagina, onder het kopje ‘Specificaties’. 

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Hoe kan ik een Mac in een aangepaste configuratie (BTO) bestellen?

Neem contact op met een Amac Store bij jou in de buurt voor de mogelijkheden, prijzen en een indicatie van de levertijd. Veel BTO Macs zijn ook in de webshop beschikbaar. 

Neem gerust contact op met één van de 22 Amac Stores om te vragen naar de mogelijkheden.

Waarom wordt mijn review of productvraag (nog) niet getoond op de webshop?

Wanneer je bij ons een review achterlaat of een productvraag hebt gesteld, zal deze eerst door een medewerker van Amac goedgekeurd worden. Wanneer deze is goedgekeurd, wordt deze gepubliceerd. Indien jouw review niet gepubliceerd wordt, kan het zijn dat deze niet aan de richtlijnen voldoet.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Onderwijskorting

Hoeveel onderwijskorting geeft Amac?

Bij aanschaf van een Mac en/of Apple accessoires voor Mac krijg je als student of docent 6% onderwijskorting. De actie en onderwijskorting gelden op zowel onze Studentenkorting website als in onze 23 Amac Stores. "Open Box" modellen en reeds afgeprijsde artikelen zonder doos komen niet in aanmerking voor deze korting.

Lees meer over Apple studentenkorting.

Waar kan ik gebruik maken van de Amac onderwijskorting?

Wil je gebruik maken van Amac onderwijskorting, dan kan dat via onze speciale Studentenkorting website. Ook kan je naar één van onze 23 Amac Stores komen en daar profiteren van de onderwijskorting.

Lees meer over Apple studentenkorting.

Wanneer kan ik gebruik maken van de Amac onderwijskorting?

Je kan gebruik maken van de Amac onderwijskorting wanneer je studeert aan het MBO, HBO of WO, of als je medewerker bent bij een onderwijsinstelling of onderzoeksinstituut. Om gebruik te maken van de actie of de onderwijskorting hebben wij een bewijsstuk nodig waaruit blijkt dat je student of werkzaam bij een onderwijsinstelling of onderzoeksinstituut bent.

Lees meer over Apple studentenkorting.

Overige vragen

Waar kan ik de Amac Algemene Voorwaarden vinden?

Zie hiervoor de pagina met de Algemene Voorwaarden van Amac.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Hoe krijg ik een factuur op bedrijfsnaam én met btw bij (webshop) bestellingen?

Bij zowel webshop bestellingen als aankopen in een Amac Store ontvang je altijd een factuur met btw. Je ontvangt deze factuur in beide gevallen per mail en tevens uitgeprint op A4 wanneer je een bestelling afhaalt in een Amac Store. Bij aankopen in de webshop kan je de gewenste bedrijfsnaam invullen bij het afrekenen.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Hoe krijg ik de btw van mijn aankoop terug als ik buiten de EU woonachtig ben?

Amac werkt hiervoor samen met Vatfree.com. De volledige afhandeling van de btw teruggave verloopt via hen.

Lees meer over btw vrij kopen bij Amac.

Is het mogelijk om producten te reserveren?

Ja, dat kan via één van onze 22 Stores. We helpen je daar graag verder.

Zoek de dichtstbijzijnde Amac Store met onze Store locator.

Kan ik korting krijgen wanneer ik (zakelijk) een groter aantal producten wil bestellen?

Wanneer je interesse hebt in een groot aantal producten, neem dan contact op met Amac Zakelijk via 088 - 77 060 20 of stuur een e-mail naar zakelijk@amac.nl.

Service & Diensten

Reparatie en garantie

Ik heb een defect product. Wat kan ik nu het beste doen?

Je kunt jouw defecte product ter reparatie aanbieden in één van onze 22 Stores, of je kunt deze per post opsturen naar de Technische Dienst van Amac.

Lees meer over reparaties en herstel, of kijk voor het dichtstbijzijnde Amac Servicepunt.

Hoe lever ik een reparatie in in een Amac Store?

Je kunt het defecte product ter reparatie of vervanging inleveren in één van onze Amac Stores. In de Store zal worden beoordeeld of het product direct kan worden vervangen of ter reparatie moet worden ingenomen. Bij reparatie en na inname van het product ontvang je in de Store een innamebewijs. De Technische Dienst houdt je vervolgens via e-mail op de hoogte van het reparatieproces. Wanneer er kosten zijn verbonden aan de reparatie, ontvang je op voorhand altijd een offerte en diagnosestelling.

Lees meer over reparaties en herstel, of kijk voor het dichtstbijzijnde Amac Servicepunt.

Kan ik terecht bij Amac met een defect Apple product dat elders aangeschaft is?

Ja, dat kan. Binnen het eerste jaar fabrieksgarantie kan Amac voor jou reparaties onder garantie uitvoeren. Buiten de fabrieksgarantie kan Amac uiteraard ook reparaties uitvoeren, houd er dan wel rekening mee dat je een prijsopgave kunt krijgen.

Lees meer over reparaties en herstel, of kijk voor het dichtstbijzijnde Amac Servicepunt.

Hoe lang duurt een reparatie bij Amac en wat zijn de kosten?

De gemiddelde reparatietijd bedraagt 1 tot 1,5 week. De eventuele kosten zijn afhankelijk van het product en de aard van het probleem. Er kunnen onderzoekskosten in rekening gebracht worden, mocht het probleem niet onder de garantie verholpen kunnen worden.

Lees meer over reparatie en herstel, of kijk voor het dichtstbijzijnde Amac Servicepunt.

Hoe weet ik wat de status van mijn reparatie is?

Amac houdt je per e-mail op de hoogte gedurende het reparatieproces. Onze medewerkers van Amac Customer Care kunnen je ook vertellen wat de status is van jouw reparatie. Bel 088 - 77 060 00 en houd je reparatienummer bij de hand.

Lees meer over reparatie en herstel, of kijk voor het dichtstbijzijnde Amac Servicepunt.

Hoeveel garantie krijg ik op mijn (Apple) product bij Amac?

Bij Amac bieden we onze klanten 3 jaar consumenten garantie bij de aankoop van een Mac, iPad, iPhone, iPod of Apple Watch. Op overige merken geven wij altijd tenminste 2 jaar consumenten garantie. 

Lees meer over de Amac garantie.

Wat zijn AppleCare en AppleCare+ precies?

Met AppleCare heb je recht op deskundige telefonische ondersteuning en profiteer je van extra mogelijkheden voor reparatie van je hardware door Apple. AppleCare+ biedt daarnaast ook dekking voor twee voorvallen van onopzettelijke schade.

Lees meer over AppleCare, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Hoe weet ik of ik AppleCare of garantie heb?

Je kunt jouw service- en supportdekking hier controleren.

Lees meer over AppleCare, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Inruilservice

Hoe kan ik mijn Mac, iPad of iPhone inruilen?

Kom met je huidige Mac, iPad of iPhone naar één van onze Amac Stores. Neem alle bijbehorende accessoires mee. Laat een medewerker jouw Mac, iPad of iPhone taxeren of gebruik onze online inruilmodule. Na akkoord op de taxatie kies je jouw nieuwe Mac, iPad of iPhone uit.

Lees meer over de Amac inruilservice, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Wat is de waarde van mijn Apple product dat ik wil inruilen?

Dat verschilt per Apple product. We hebben hiervoor een handige inruilmodule op onze website geplaatst.

Check nu zelf de inruilwaarde van jouw Apple product.

Wat gebeurt er met (de data op) mijn Apple product dat ik wil inruilen?

Jouw gegevens zullen wij veilig verwijderen, of je kunt dit zelf al doen voor het inruilen. Je apparaat versturen we naar een partner, waar deze gerecycled of hergebruikt wordt.

Lees meer over de Amac inruilservice.

Giftcard

Wat voor Giftcard opties biedt Amac aan?

Bij Amac hebben wij de Amac Giftcard. Hierop kan je een bedrag naar keuze zetten en besteden aan een product naar keuze. Het saldo hoeft niet in één keer te worden gebruikt. Deze Giftcard is alleen te gebruiken in een van onze 22 Stores. 

Lees meer over de Amac Giftcard.

Hoe kan ik een Amac Giftcard aanschaffen?

De Amac Giftcard schaf je aan in één van onze 22 Stores. 

Lees meer over de Amac Giftcard, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Is een Amac Giftcard zowel in de webshop als in de winkel in te wisselen?

De in de winkel uitgegeven Amac Giftcards zijn alleen inwisselbaar in één van de 22 Stores. Heb je tijdens een actieperiode bij een online bestelling een Amac Giftcard ontvangen, dan is deze alleen in te wisselen in de Amac webshop. 

Lees meer over de Amac Giftcard.

Hoe controleer ik het saldo van een online Giftcard?

Wanneer je op het punt staat om te gaan afrekenen, klik je in het winkelmandje op de optie ‘Giftcard inwisselen’. Na het invoeren van jouw Giftcard code klik je daarna op ‘Giftcard saldo controleren’. 

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Onderhoud en installatie

Kan Amac ook ondersteunen bij software upgrades of herinstallaties?

Ja, dat is mogelijk. In onze 22 Stores bieden wij ondersteuning. Er kunnen echter wel kosten in rekening worden gebracht.

Lees meer over onderhoud, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Kan ik ook bij Amac terecht voor HD-, SSD- of RAM-upgrades?

Het is mogelijk om bij één van onze Stores ter plaatse deze upgrades uit te laten voeren.

Lees meer over onderhoud, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Ik wil graag een back-up van mijn data, kan Amac hierbij ondersteunen?

Dit helaas niet mogelijk. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om een reservekopie te maken van je gegevens, voordat je jouw product voor reparatie/service/onderhoud naar Amac brengt. Dit kun je eenvoudig zelf doen via Time Machine. Lees meer over het maken van een reserverkopie

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Brengt Amac ook screenprotectors aan op mijn iPhone of iPad?

Bij Amac helpen we je graag met het aanbrengen van een screenprotector voor je iPhone. Amac biedt deze service in samenwerking met Belkin, waarbij we de Belkin TrueClear Pro Screenprotector professioneel voor je installeren terwijl je wacht.

Lees meer over screenprotectors aanbrengen.

Training en iMember

Wat houdt de 'Ontdek je iPad/Mac' iLearn precies in?

Amac biedt haar klanten die net een nieuwe iPad of Mac hebben aangeschaft een gratis training aan t.w.v. € 79,- voor Mac en/of € 49,- voor iPad. Tijdens deze trainingen helpen wij je op weg met het gebruik van je nieuwe aankoop.

Lees meer over de 'Ontdek je iPad/Mac' iLearn.

Hoe kan ik me inschrijven voor een 'Ontdek je iPad/Mac' iLearn?

Inschrijven voor een ‘Ontdek je iPad/Mac’ training doe je hier.

Lees meer over de 'Ontdek je iPad/Mac' iLearn.

Wat is iMember?

iMember is een service die door Amac wordt aangeboden aan iedereen die een Mac, iPad, iPhone of Apple Watch heeft. Als iMember krijg je persoonlijke hulp en advies tijdens het gebruik van je Apple device; vanaf het installeren tot en met het realiseren van concrete projecten. De kosten bedragen €99,- per jaar, incl. btw. Het lidmaatschap vervalt automatisch na 1 jaar.

Lees meer over iMember.

Hoe kan ik me aanmelden als iMember?

Het aanmelden voor iMember kan in één van onze 22 Stores.

Lees meer over iMember, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store om je aan te melden.

Verzekering

Welke mogelijkheden biedt Amac om mijn Apple product te verzekeren?

Bij Amac bieden we de verzekering Zelfverzekerd aan, waarmee je jouw Mac, iPad, iPhone of Apple Watch op een voordelige manier verzekert. Je voorkomt hiermee hoge kosten veroorzaakt door ongelukken en schade. Met Zelfverzekerd + verzeker je jouw iPhone tegen ongelukken, schade én extra tegen fraude en misbruik.

Lees meer over de verzekering van je Apple product.

Hoe sluit ik een verzekering af?

De verzekeringen van Amac sluit je af in één van onze 22 Stores. Dit kan je doen bij een directe aankoop in een Amac Store, maar ook door bij een webshop bestelling te kiezen voor "Afhalen in winkel" en bij het afhalen alsnog te kiezen voor een verzekering bij je Apple product.

Lees meer over de verzekering van je Apple product, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Kan ik een verzekering ook nog achteraf afsluiten?

De verzekeringen kunnen achteraf niet worden afgesloten. Deze dienen direct bij aankoop van je product te worden afgesloten.

Lees meer over de verzekering van je Apple product, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Heeft Amac Zelfverzekerd een wereldwijde dekking?

Ja, alle Amac Zelfverzekerd-pakketten hebben een wereldwijde dekking.

Lees meer over de verzekering van je Apple product.

Wat is de minimale looptijd van een Amac Zelfverzekerd-pakket?

De minimale looptijd bedraagt 12 maanden. Na deze periode kan het pakket maandelijks worden opgezegd.

Lees meer over de verzekering van je Apple product.

Algemene vragen

Contact opnemen

Hoe bereik ik de Amac klantenservice?

Amac Customer Care bereik je via 088 - 77 060 00 (lokaal tarief), of per e-mail care@amac.nl. Maandag t/m vrijdag van 09:30 - 18:00 uur. Zaterdag van 08:30 - 17:00 uur.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Wat zijn de (aangepaste) openingstijden van Amac?

Kijk hier voor de (aangepaste) openingstijden van de dichtstbijzijnde Amac Store bij jou in de buurt. 

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt, of kijk voor de dichtstbijzijnde Amac Store.

Werken bij Amac

Ik wil graag solliciteren bij Amac, hoe doe ik dat?

Solliciteren doe je via onze website Werken bij Amac.

Lees meer over de Amac vacatures en solliciteer vandaag nog.

Welke vacatures zijn er momenteel bij Amac?

Het actuele aanbod van vacatures vind je hier.

Amac nieuwsbrief

Hoe meld ik me aan voor de Amac nieuwsbrief?

Onderaan onze website kan jij je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Voer je e-mail adres in en klik op ‘Aanmelden’.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Hoe meld ik me af voor de Amac nieuwsbrief?

Bij inschrijving ontvang je een e-mail dat jouw aanmelding is gelukt. In deze e-mail heb de optie om je uit te schrijven. Wanneer je later wilt uitschrijven, kan dat via een link onderaan in de nieuwsbrief zelf. Klik dan onderaan op ‘Meld je af voor de nieuwsbrief’.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Wat kan ik verwachten als ik me aanmeld voor de Amac nieuwsbrief?

Wanneer je bent aangemeld voor de Amac nieuwsbrief, ben je altijd als eerste op de hoogte van acties, winkelinformatie, gadgets en de nieuwste Apple producten. Ook krijg je cadeautips en aanbiedingen direct in je inbox. 

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.

Klacht indienen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Je kan op twee manieren een klacht indienen:

1. Je stuurt een e-mail naar care@amac.nl met een toelichting.
2. Je kan als consument een geschil ook voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Neem gerust contact op met onze klantenservice indien je nog vragen hebt.