Terug naar overzicht

‘Beheer op afstand levert ons veel tijdwinst op’

Jeroen
woensdag 9 november 2022
Door Jeroen

Kemari Digital Agency vertrouwt op Apple en Amac Pro

Kemari Digital Agency vertrouwt op Apple en Amac Pro

Kemari Digital Agency helpt bedrijven een digitaal merk te worden en ze in contact te brengen met de volgende generatie. Voor een enorme diversiteit aan organisaties, waaronder voetbalclub Vitesse en Hartman Tuinmeubelen, creëren de 35 werknemers bij Kemari fans. Lowie de Haar is digital consultant bij het bedrijf en vormt in die functie de schakel tussen development en de klant. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de automatisering.

Logische keus

“We werken al jaren met Apple”, zegt De Haar. “Veel van ons werk richt zich op design en creativiteit, dus dan is Apple de enige logische keuze. Bovendien werken Apple-devices gewoon altijd. We hebben er nooit gedoe mee.” Kemari maakt gebruik van de DaaS-constructie van Amac Pro, waarbij de organisatie voor een vast bedrag per maand over op maat gemaakte werkplekken van Apple beschikt. “In dat leasebedrag zitten niet alleen de 25 MacBooks die we twee jaar geleden hebben aangeschaft als vervanging van onze verouderde iMacs, maar ook alle accessoires”, vertelt De Haar. Daardoor weet de organisatie precies hoeveel het kwijt is aan een werkplek, én weet het zich verzekerd van de nieuwste technologie. “We hebben een leasetermijn van drie jaar afgesproken, dus we weten dat we volgend jaar nieuwe laptops krijgen. Het voordeel is dat we die niet helemaal opnieuw zelf hoeven uit te zoeken, waarbij we specs moeten definiëren of nadenken over welk model er op dat moment het beste is. Dat wordt allemaal door Amac Pro geregeld. Wij hebben één model gekozen, een 14-inch MacBook met nèt wat meer geheugen en die krijgt iedereen. Geen gedoe, gewoon geleverd.”

‘Iedere drie jaar een nieuwe MacBook, geen gedoe, gewoon geleverd’ 

Eenvoudige nieuwe devices in gebruik nemen

Waar De Haar voorheen kostbare tijd kwijt was met het installeren van nieuwe devices voor medewerkers, heeft hij daar nu geen omkijken meer naar. “We hebben namelijk bij de aanschaf van de MacBooks twee jaar geleden ook direct gekozen voor het beheersysteem van Jamf Now.” Alle nieuwe devices die Kemari bij Amac Pro bestelt, worden met een Kemari-profiel geleverd, waarna de nieuwe eigenaar zelf eenvoudig de eerste keer zijn account kan instellen. “Voorheen was ik degene die dat deed, maar we hebben gemerkt dat mensen het gewoon zelf ook heel prettig vinden om een nieuw device zelf in te richten. Bovendien is het voor nieuwe mensen een mooie onboarding en daarnaast scheelt het mij een boel tijd.”

Tijdwinst in beheer

In het Kemari-profiel staan bijvoorbeeld de wifi-instellingen, apps die gebruikt worden in het bedrijf, maar ook het updatebeleid. “We kunnen in Jamf blueprints aanmaken voor teams, maar ook voor specifieke personen en we kunnen bijvoorbeeld iPhones eraan toevoegen wanneer een medewerker een telefoon van de zaak krijgt.” Voor De Haar is het prettig dat hij met Jamf alle beheertaken op afstand kan uitvoeren. “Ik kan niet zien wát een collega allemaal op zijn device doet, maar ik kan wel zien of het apparaat aan de beveiligingseisen voldoet die we als organisatie hebben opgesteld, of het device up-to-date is en veilig. Als dat niet zo is, kan ik dat eveneens van afstand herstellen.” Ook de devices van werknemers die het bedrijf verlaten kunnen eenvoudig op afstand worden gereset. “Het vereenvoudigde beheer is echt de grootste tijdwinst voor ons bedrijf, omdat we alles op afstand kunnen zien en beheren.”

‘Amac Pro biedt snelheid, service en toegankelijkheid’

Snelle service

De samenwerking met Amac Pro verloopt heel soepel, zegt De Haar. “We hebben niet zoveel contact, want Apple werkt gewoon altijd, dus er is nooit gedoe. Wanneer ik een nieuw device of accessoire wil bestellen, stuur ik even een mailtje naar mijn accountmanager en dan heb ik het de volgende dag al in huis. Ze bieden snelheid, service en zijn toegankelijk. Bovendien vind ik het enorm prettig om voor al onze Apple-producten met maar één leverancier te kunnen schakelen. Dat biedt inzicht en overzicht.”

Neem contact op met Amac Pro


Business benefits voor Kemari

  • Snellere uitrol van nieuwe devices
  • Tijdwinst en gemak in beheer van devices
  • Inzicht in maandelijkse kosten
Jeroen
woensdag 9 november 2022
Door Jeroen